1. De meeste aankopen beginnen met een zoektocht op het internet

De zoektocht naar producten en diensten start in bijna alle op internet. Dit gebeurt op desktop EN mobiel.
Het tijdperk van het telefoonboek is inmiddels voorbij (Leuk feit: de laatste gedrukte Nederlandse versie van de Gouden Gids is gedrukt in augustus 2018. En alleen uitgekomen in de gemeenten Amsterdam, Amstelveen en Hoofddorp).
Steeds meer mensen richten zich op internet om informatie te vinden over lokale ondernemingen. Hier zijn enkele statistieken:

  • 96% van de pc-eigenaren voert lokale zoekopdrachten uit
  • 46% van alle Google-zoekopdrachten is lokaal
  • 64% van de lokale klanten gebruikt zoekmachines en directory’s als hun belangrijkste manier om lokale bedrijven te vinden
  • 50% van de lokale mobiele zoekers zoeken naar bedrijfsinformatie (zoals het adres of telefoonnummer van een bedrijf)
  • Maar liefst 78% van de lokale mobiele zoekopdrachten resulteert in een offline aankoop.
    (Bronnen: Searchengineland.com en Business2community.com)

2. Lokale zoekmarketing is zeer gericht en actueel

De belangrijkste reden waarom mensen lokale zoekopdrachten uitvoeren, is om een ​​bedrijf te vinden. De tweede meest voorkomende reden is om een ​​product of dienst te vinden. Veel lokale zoekers zijn op zoek naar de naam van een specifiek bedrijf. Dit omdat de meeste mensen veel lokale bedrijfsnamen niet onthouden en hier ook geen rekening mee houden in hun zoektocht naar producten/diensten.

Door lokale zoektactieken te gebruiken, kunt u uw bedrijf beter positioneren en promoten aan lokale klanten wanneer zij op zoek zijn naar uw type onderneming. Er is geen beter moment om verbinding te maken met een potentiële klant dan wanneer ze u echt nodig hebben.

3. Lokaal zoeken heeft het hoogste conversie niveau van alle lokale advertentiekanalen

Online kanalen (zoals Yelp.nl, detelefoongids.nl, misterwhat.nl, etc.) tonen de naam, het adres, het telefoonnummer en soms aanvullende informatie van een bedrijf (zoals een menu of bedrijfsbeschrijving). Lokale kanalen domineren de eerste pagina van veel lokale zoekresultaten. Lokale directorymarketing (slechts een van de vele lokale SEO-strategieën) heeft een hogere conversieratio dan andere meer traditionele advertentie opties. Soms tot wel 50% conversie in sommige directory’s. Dat betekent dat door uw bedrijf nauwkeurig te laten vermelden op zoveel kwalitatieve online kanalen, het mogelijk is om 1 op 2 leads om te zetten naar een echte klant.

4. Mobiel internet groeit

zoektocht op internet start vaak met lokale seo zoekopdracht

Steeds meer klanten gebruiken mobiele telefoons of tablets om de beste lokale bedrijven te vinden terwijl ze onderweg zijn. De laatste jaren zien we in Nederland een steeds grotere groei van mobiel gebruik. Lokale SEO omvat zowel pc- als mobiele internettoegang, wat betekent dat u nooit een potentiële klant mist.

bron: Marketingfacts

5. Lokale SEO resulteert in een groot rendement op uw investering

In tegenstelling tot traditionele reclame (bijvoorbeeld lokale kranten, folders, direct mail, enz.), zorgt lokale SEO er wel voor dat u gezien wordt. Dit omdat de potentiële klant daadwerkelijk op zoek is wanneer zij u nodig hebben. En niet wanneer ze dat niet doen. Dit maakt lokale SEO zowel efficiënt als kosteneffectief.

6. Slechts 44% van de bedrijven heeft zijn Google Mijn Bedrijf-vermelding opgeëist

Google Mijn Bedrijf is een gratis vermelding die Google beschikbaar maakt voor vrijwel elk bedrijf. Als u wordt vermeld in Google Mijn Bedrijf, kunt u uw kansen vergroten om hoog te worden weergegeven in lokale zoekresultaten op Google. Bovendien hebben veel lokale bedrijven het belang van online marketing nog niet begrepen. Dat betekend dat u een voorsprong kunt hebben op uw concurrentie. De concurrentie die vroeg of laat ook verstandig wordt en hun plaats opeisen. Er komt lokaal dus ook steeds meer concurrentie. Sla daarom het ijzer terwijl het heet is!

Bron: Frankwatching

7. Veel van de beste lokale SEO-kansen zijn GRATIS (voorlopig!)

Het is gratis om uw vermelding te claimen op Google Mijn Bedrijf en op honderden andere online bedrijvengidsen. Dat betekent gratis promotie voor uw bedrijf!

Google my business

8. Slechts een klein percentage van de volwassenen consumeert nieuws van gedrukte kranten

Traditionele reclamemedia nemen af. Sterker nog, steeds minder mensen lezen lokale kranten. Recente cijfers laten zien dat sommige lokale kranten 80% van hun lezers hebben verloren in de afgelopen 20 jaar. Waarom? Omdat steeds meer mensen zich wenden tot het internet voor hun lokale nieuws en informatie over lokale bedrijven.

9. Consumenten vertrouwen online beoordelingen

elke revieuw telt voor online review beoordelingen. Local seo

91% van de 18- tot 34-jarige consumenten vertrouwt online beoordelingen net zo veel als persoonlijke aanbevelingen
Mond tot mond is een belangrijke factor in het succes van veel lokale bedrijven. Verhoog zo de online reputatie van uw bedrijf, vraag vertrouwde klanten om een ​​positieve beoordeling over uw bedrijf online achter te laten en honderden nieuwe klanten aan te trekken.

10. Lokale klanten vertrouwen het internet om informatie over uw bedrijf te vinden

Tegenwoordig zijn mensen afhankelijk van internet om informatie te vinden over alle soorten producten en diensten, of ze nu traditionele zoekopdrachten gebruiken of, zoals steeds vaker het geval is, gesproken zoekopdrachten (voice search) om lokale bedrijven te vinden. Als uw bedrijf niet wordt gevonden in lokale zoekresultaten, mist u nieuwe klanten. Het implementeren van verschillende lokale SEO-strategieën voor uw bedrijf kan u helpen opdagen op de internetkaart zodat toekomstige klanten ze kunnen zien!

Conclusie

Lokale SEO heeft zeer veel voordelen voor bedrijven. De 10 redenen hiervoor omschrijven dit duidelijk. Als bedrijf nu niet instappen en gebruik maken van lokale seo is niet verstandig. Neem nu een voorsprong op uw concurrent. Neem contact op als u meer wilt weten over lokale seo.