Met email marketing haalt u klanten binnen en zorgt u dat ze binnen blijven.
In de online marketing wereld is het gezegde “The money is in the list” een begrip. Dit betekent dat je vanuit je e-maillijst geld kan verdienen. Als u e-mailadressen van potentiële klanten kunt verzamelen en deze potentiële klanten kan omzetten tot klant, dan is het mogelijk dat het terugkerende klanten worden.
Als u ooit bij McDonalds bent geweest, heeft u misschien wel eens horen zeggen: “wilt u daar friet bij?” Als u dat eerder hebt gehoord, is het in wezen een up-sell. E-mailmarketing werkt op dezelfde manier. Je brengt verkeer naar een website en je biedt ze friet aan. In ruil daarvoor, meer inkomsten van elke bezoeker die naar uw website komt.
Een goede email marketing strategie kan er voor zorgen dat u veel meer omzet genereert. Dit komt omdat u het in kan zetten op momenten die voor u geschikt zijn. U bent niet meer afhankelijk van de momenten dat klanten naar u toe komen. U kunt hen benaderen op momenten dat u dat wilt.
Email marketing kan u heel veel uit handen nemen. U kunt het namelijk allemaal automatiseren. Er zijn nog veel meer voordelen:
- Zeer persoonlijk te maken
- Iedereen hetzelfde bericht op hetzelfde moment …..
- ….of iedereen op het moment die het best bij hen past.
- Klanten binden voor een hele lange periode
- Zonder te spammen of ze onnodig lastig te vallen.
Als u meer wilt weten over de mogelijkheden van email marketing en hoe dit zou kunnen werken voor uw bedrijf, start dan direct met een gratis overleg.